Marin Medak pred novim izzivom.

0
636

Marin Medak, ki ima za seboj že kar nekaj kajakaških podvigov, je pred novim izzivom. Tokrat se z avstralskim vzdržljivostnim pustolovcem Huwom Kingstonom podaja na odpravo, katere cilj je preveslati dobrih 2100 kilometrov od Tunizije do Turčije. Načrtujeta, da bosta začrtano pot na južnem Mediteranu preveslala v dobrem mesecu dni.

Izziv ju čaka v prvih februarskih dneh, ki sicer niso najbolj naklonjeni veslanju. Meteorolog Jure Jerman z ARSO, ki bo odpravo s kopnega podpiral z informacijami, je namreč izpostavil: »Povprečne hitrosti vetra so visoke, tudi preko 100 km/h. Prevladujoča smer vetra je sicer zahodna, a se le ta izmenjuje s pogostimi severozahodniki in jugozahodniki. Obdobja z močnejšim vetrom in visokimi valovi so lahko tudi dolgotrajnejša. Menim, da je izziv v vremenskem smislu zahtevnejši, kot je bilo prečkanje Atlantika«.

Čoln, s katerim bosta veslala, je namenjen veslanju prek oceanov, tako da bosta na vodi popolnoma samozadostna. Ima dve kabini, eno pozicijo za veslanje in je varen. »V primeru, da se prevrne, pa se sam obrne nazaj v pravilen položaj«, je pojasnil vodja odprave Marin Medak. Veslala bosta v dvournih izmenah, kar pomeni dve uri veslanja, dve uri počivanja, dve uri veslanja, in tako 24 ur na dan vsak dan. »Če bo res prehudo neurje ali premočan veter, bova v morje spustila viharno sidro, ki je podobno padalu, se v vodi razširi in poskrbi, da je barka vedno obrnjena pravokotno na valove. Zaprla se bova v kabino in počakala, da tisto hudo mine,« je še dodal.

Povezavo s kopnim bosta vzdrževala s pomočjo satelitskega telefona, potrebno elektriko (za razsoljevalnik vode, GPS, polnjenje računalnika, luči itd.) pa bosta pridobivala s pomočjo sončnih celic. Psihični pritisk je pred začetkom velik, kar je izpostavil tudi Medak: »Morava imeti popolno zaupanje v barko, znati morava popraviti opremo in še vreme nama bo zagotovo nagajalo. Če bova ob nevarnosti narobe odreagirala, pa lahko ogroziva lastna življenja in tudi življenja tistih, ki bi nama priskočili za pomoč. Tega pa si seveda ne želiva«. Prvi dnevi utegnejo prinesti tudi nekaj neprijetnosti: »Zagotovo bova imela na začetku morsko bolezen in bova nekaj dni bruhala. Tega sem vajen že z vseh odprav. Potem pa ne pričakujem kakšnih nepredvidljivih težav.«

Če bo mogoče med prvo etapo od  Hamameta do Malte še iskati ustrezno vremensko okno, bo na poti od Malte proti cilju v Turčiji to bistveno težje. Medak in Kingston se zavedata, da ju čakajo na južnem Mediteranu precej težavnejše razmere, kot jih je imel Medak na Atlantiku. »Sicer je vreme bolj napovedljivo, a zato toliko bolj nestanovitno. Vetrovi so močnejši, valovi visoki in se lomijo. Južno Sredozemlje pozimi ni prijazno morje, a je zato izziv toliko večji,« je zaključil Medak.

 

Odpravo boste lahko spremljali na:

Twitter: @marinmedak

Facebook: Marin Medak – https://www.facebook.com/marin.kajak

Spletna stran: www.marinmedak.com

 

O članih odprave:

Marin Medak je podjetnik in najmlajši vodja veslaških odprav čez oceane. Leta 2012 je vodil štiričlansko mednarodno odpravo čez Atlantski ocean, pred tem pa je uspešno opravil več kajakaških ekspedicij po svetu (preveslan Jadran, obala Južne Koreje, Savudrija–Zakintos …). Marin je prav tako predavatelj na temo motivacije in vodenja skupin ter svoje poglede prikaže skozi konkretne primere iz ekstremnega športa.

Huw Kingston ima za sabo več kajakaških odprav v Avstraliji ter daljših kolesarskih tur – prekolesaril je vse od afriških puščav do Mongolije. Na veslaških pripravah je zadnjih devet mesecev, ko obenem poteka njegova pustolovska pot okoli Sredozemlja. S kajakom je preveslal pot iz Turčije do Milj, nato prepešačil Vio Alpino, šel s kolesom do Gibraltarja, prečil v Afriko s kajakom, pred veslaško odpravo čez južni Mediteran pa je prekolesaril še pot v Tunizijo.

 

Vir in fotografiji: ELES